كانادا به الجزایری های مقیم اجازه برگزاری انتخابات نمی دهد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، روزنامه الجزایری 'الخبر' روز چهارشنبه به نقل از بن عطاء الله نوشت دولت الجزایربرای فراهم نمودن راه حلی برای امكان رای دادن الجزایری های مقیم كانادا در انتخابات آتی پارلمانی، مذاكرات فشرده ای را با مقامات كانادایی انجام داده است.

وی ابراز امیدواری كرد كه این مذاكرات به نتیجه برسد و دولت كانادا اجازه برگزاری این انتخابات را در خاك خود صادر نماید.

بن عطاء الله افزود: تعداد الجزایری های واجد شرایط رای دادن مقیم خارج از كشور كه از آنها ثبت نام به عمل آمده است نزدیك به یك میلیون نفر است كه 80 درصد آنها مقیم فرانسه هستند.

وی یادآور شد: كمیته های فرعی تابع كمیته ملی نظارت بر انتخابات پارلمانی در پاریس، مارسی، واشنگتن و تونس هستند و تاكنون 117 حوزه انتخاباتی مشخص شده است.

به گفته وزیر مشاور در امور الجزایری های مقیم خارج از كشور تاكنون 48 فرم تقاضای كاندیداتوری مجلس نیز از سوی الجزایری های خارج از كشور دریافت شده است كه 2 نفر از متقاضیان زن هستند.

بن عطاء الله در ادامه با اشاره به دعوت الجزایر از سازمان های بین المللی برای نظارت بر انتخابات آینده مجلس، تصریح كرد انتظار می رود حدود 120 ناظر از اتحادیه اروپایی، 200 ناظر از اتحادیه آفریقا، 100 ناظر از اتحادیه عرب و تعدادی ناظر از سازمان همكاری اسلامی و سازمان ملل بر روند انتخابات 10 ماه می نظارت كنند.

وی خاطرنشان ساخت كه از مجموع 462 كرسی مجلس ملی مردمی الجزایرتعداد هشت كرسی مجلس به نمایندگان منتخب الجزایریهای مقیم خارج از این كشور تعلق دارد.

در مجالس بسیاری از كشورها شهروندان مقیم خارج از كشور آنها نمایندگانی در مجلس دارند كه كشور الجزایر نیز از جمله این كشورهای به شمار می آید.

خاورم ** 1200 ** 1574





:: برچسب‌ها: سبز , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: